آموزش ساخت حساب پی پال در ایران

شما کجا هستید؟ صفحه اصلی/بلاگ/مقالات آموزشی/آموزش ساخت حساب پی پال در ایران
آموزش ساخت حساب پی پال در ایران

اگرچه افتتاح حساب پی پال بسیار ساده و راحت است و در کمترین زمان ممکن می توان آن را ایجاد کرد اما این کار در تعدادی از کشورها مانند ایران که توسط ایالت متحده تحریم شده اند محدودیت های خاصی دارد و نمی توان به راحتی در داخل مرزهای این کشورها ساده و راحت ایجاد اکانت کرد. کشورهایی که توسط آمریکا تحریم شده اند و افرادی از آن کشورها قصد ساخت اکانت پی پال را داشته باشند قادر نخواهند بود با IP آن کشورها در PayPal.com وارد شوند و حسابی ایجاد کنند. این شرکت آمریکایی چنانچه به حساب کاربری مشکوک شود که از یکی از کشورهای تحریم شده ایجاد شده است بر اساس قوانین وضع شده می تواند آن حساب را مسدود کند.

ساخت اکانت پی پال در ایران 

همانطور که گفته در کشورهایی که تحریم نیستند به راحتی می توان با مراجعه به سایت شرکت و با وارد کردن اطلاعات به راحتی حساب کاربری را ایجاد کرد اما چنانچه کاربری بخواهد از کشورهای تحریم شده حساب کاربری پی پال ایجاد کند نیاز دارد که از فضاهای شبیه سازی شده استفاده کند. منظور از فضای شبیه سازی شده این است که کاربران می توانند با استفاده از IP کشورهایی که برای ایجاد حساب مشکلی ندارند به سایت رسمی پی پال مراجعه کنند و مراحل ایجاد اکانت را انجام دهند. باری ثبت نام لازم است که مشخصات و اطلاعات کامل (شامل نام، نام خانوادگی، کشور محل زندگی، آدرس ایمیل، آدرس محل زندگی یا کار، شماره تماس) وارد شود. بعد از وارد کردن اطلاعات لازم است که با استفاده از یک حساب بانک خارجی (با توجه به تحریم بودن کشور) یا کارت اعتباری یا نقدی بین المللی (مانند مستر کارت و ویزاکارت) حساب کاربری پی پال را Verify کرد.

مراحل ساخت  حساب پی پال

بعد از آنکه حساب کاربری پی پال ساخته شده یک ایمیل برای کاربر ارسال می شود که با تایید کردن آن حساب پی پال فعال می شود و می تواند از تمامی امکانات و قابلیت های آن استفاده کند. مراحل ساخت حساب پی پال به صورت گام به گام به شرح زیر می باشد:

 

  1. مراجعه به وبسایت پی پال یا استفاده از اپلیکیشن آن که در قسمت  در اپ استور گوشی های همراه به صورت رایگان وجود دارد
  2. کلیک کردن بر روی دکمه “Sign Up for Free”  یا “Sign Up” . البته باید توجه داشت در این قسمت لازم است که نوع حساب پی پال انتخاب شود. (حساب های استاندارد به صورت رایگان هستند ولی برای حساب های حرفه ای باید هزینه پرداخت کرد)
  3. وارد کردن آدرس ایمیل و ایجاد یک رمز عبور قوی و غیر قابل هک شدن
  4. وارد کردن اطلاعات شخصی از جمله نام، نام خانوادگی، کشور محل زندگی، آدرس ایمیل، آدرس محل زندگی یا کار، شماره تماس و …
  5. وارد کردن کارت اعتباری یا Debit Card ( این مرحله اختیاری است و می توان در زمان دیگری نیز آن را انجام داد)
  6. وارد کردن اطلاعات بانکی (در صورتی که کاربر قصد پرداخت و انتقال پول داشته باشد )
  7. وارد شدن به ایمیل و کلیک کردن بر روی لینکی که از طرف شرکت پی پال ارسال شده است (Confirm Your Email Address)
  8. وارد کردن پسورد ورود به حساب و تایید کردن آن
  9. وارد کردن شماره تلفن برای دریافت کد تاییدیه
  • ورود به اکانت کاربری پی پال و تایید اطلاعات وارد شده
  1. ساخت حساب پی پال

شیوه عملکرد پی پال

نحوه عمل پی پال به گونه ای است که به همه کاربران خود اجازه می دهد که با استفاده از اطلاعات شخصی خود که شامل اطلاعات حقیقی یا حقوقی آنها است به شکلی بسیار راحت و ساده  و با استفاده از یک آدرس ایمیلی معتبر برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنند. این ساخت اکانت در کمترین زمان ممکن انجام می شود. حساب کاربری ساخته شده در وب سایت PayPal.com ایجاد خواهد شد. هرچند که این شرکت در شروع ثبت نام و ساخت حساب کاربری از کاربران خود تقاضا می کند که اطلاعات صحیح، دقیق و قانونی خود را وارد کنند اما در این مرحله کنترل سخت و خاصی بر روی دقت و صحت اطلاعات وارد وجود ندارد. بعد از ثبت نام و در مرحله دوم برای آنکه شرکت امکانات و قابلیت های حساب ساخته شده را برای کاربران فعال کند از آنها تقاضا می کند که حساب کاربری خودشان را به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری متصل کنند. از کارت های اعتباری که در این مرحله کاربرد دارند می توان به مسترکارت ها و ویزا کارت ها اشاره کرد.

بعد از اتصال حساب بانکی به حساب کاربری، اکانت کاربران وریفای خواهد شد. بعد از تایید حساب و وریفای شدن آن کاربران می توانند هر مقدار پول و ارزی که تمایل دارند از حساب بانکی یا کارت اعتباری خود را به پی پال منتقل کنند. همچنین کاربران بعد از راه اندازی حساب کاربری می توانند از طریق حساب پی پال، موجوی حساب یا کارت اعتباری خودشان را به یک حساب کاربری دیگری پی پال منتقل کنند و یا خرید های خود را با آن انجام دهند.  اگر این عملیات انجام شود مقدار وجوه نقدی که در حساب های بانکی یا کارت های اعتباری کاربران قرار دارد وارد شبکه ای از حساب های پی پال می شود، به این ترتیب کاربران می توانند از طریق درگاه های پی پال خرید های خود را انجام دهند و یا پولی از سایر کاربران دریافت کنند.